Please leave your URL, will be "terjah" ur page

The Legend of Highland Tower

Hai...

Semua ingat lagi tragedi Highland Tower yang berlaku pada 11 December 1993 in Taman Hillview, Ulu Klang, Selangor.Malam tadi ia betul2 mengimbau kenangan pada masa tersebut...

Disebabkan tiada slot cerita yg menarik kat TV semalam aku & en asben buka la channel 555 iaitu channel History, kitorang agak kerap bukak channel ni sebab best and penuh info..lagi satu kitorg ni sangat menyampah cerita Indon yang dok tayang 100kali sehari kat Ria and Prima tuh...sugguh menyampah oke..

Mula2 kami tengok pasal Al Maunnah.Best jugak la..at that time happens kami mana amik pusing pasal persekitaran, jadi bila dah cukup dewasa sekarang ni baru la interested nak tau benda2 yang dah jadi lipatan sejarah negara. Tengah2 tengok pasal Al-Maunah tetiba iklan and tunjuk next slot its about Hoghland Tower, huh sure best nih..ape lagi buat air milo duduk diam2 depan TV, on that time is arround 12++, en asben kata mak aii esok nak keje tapi boleh tengok TV sampai lewat malam nih..oo tak pe..aku gagah kan mata malam tadi rugi tak tengok pasal highland Tower..yes aku ingat masa tahun 1993 aku n en asben darjah 3 masih hingusan..aku penah terbaca berita yg marquee kat bawah TV screen tu yang berbunyi "Kepada org awam Highland Tower runtuh, marilah beramai2 membantu mangsa dengan membawa tukul @ segala alatan yang diperlukan bagi memecahkan batuan"..lebih kurang gitu la ayat dia..

Then malam tadi aku melihat kesemua start dari video macam mana bangunan tu nak runtuh...ya bangunan tu runtuh ibarat ada dragon yang melibaskan ekor dia..serius boleh nampak mcm mana bangunan tu bergerak2 nak menjunam...asap berkepul meliputi seluruh bangunan dan akhirnya menyembah bumi...

Then, baru aku tau yang one of Malaysian actress iaitu Shasha Bashir turut menjadi mangsa but dia terselamat kerana pada masa tu dia, abang n ayah dia keluar, yang tinggal hanya ibu n adik dia, tapi ibu dia alert dgn cepat n bawa kluar adik dia dari bangunan..sampai2 je bawah bagunan terus runtuh...boleh baca direct kat blog SHASHA BASHIR...

Yang best tentang slot ini gak, dia siap buat animation mcm mana air yang bertakung, melimpah perlahan2 membawa bersama batu2 dan tanah2 merempuh tiang2 cerucuk bangunan Highland Tower, dan akhirnya bangunan tu hancur...

Aku juga percaya yang kanak2 dengan org gaji tu, yg selamat @ lindungi baby tu adalah malaikat...sebab org gaji tu penuh dengan luka termasuk ibu baby tu warga Jepun..tapi baby tu sekit lika pun tak da...amazing Wallahuallam...

Oke tu je la nak cerita pasal Highland Tower yang merupakan salah satu Tragedi yang pernah menggemparkan negara satu masa dulu...Sesunnguhnye dunia ini adalah pinjaman Illahi..Semua ini adalah perjanjian kita dengan ILLAHi sewaktu di Luth Mahfuz..Dan Aku selalu berdoa sekiranyer Tuhan ingin mengambil aku..biar lah pada waktu itu anak2ku semua dah pandai membela diri...AMIN

Bye...

Post a Comment