Please leave your URL, will be "terjah" ur page

Rahsia Kita tau...

Hai...



Pernah dgr ayat ni "Rahsia Kita Tau"..sure ramai yg kata **ya aku ingat**.....sbb msa zmn sekolah kita akn ada BF yg sehidup semati..smua rahsia kasik tau...luar dlm oke...

Tapi aku tak percaya pada rahsia..sbb...tiada di namakan rahsia setelah ia kluar dri mulut @ diri kita...

sbb bagi aku penyimpan rahsia paling slamat adalah diri kita, ALLAH yg satu..



Tapiiiii..bila dah kahwin kita akan ada rahsia baru...rahsia suami isteri, rahsia keluarga..konsep nyer ttp sma, jgn biarkan rahsia kluar dri lingkungan batasan tersebut..which means, if asben n wife perlu la berada di lingkungan nyer...


Pembuka rahsia mmg ramai..sbb manusia mmg ssh jumpa yg amanah...bagi mereka rahsia org lain bukan milik nyer knp perlu berssh pyh mnyimpannyer..


Mcm pgi tadi kat HOT Fm, rahsia ini ibarat mngadung....makin lama makin besar dan ia harus "diberanakkan" ..aku stuju sbb tu ada yg tak leh tahan smpan rahsia...


Ya aku bkn penyimpan rahsia yg baikkkk...jgn bg tau aku ape2 if korang rasa bnda tu sgt rahsia..:) bcoz i know much bout myself...


kdg2 korg pernah dgr tak...somebody menceritakan perihal org lain dgn berkata mcm ni "weh aku nak ckp sumtg ni...tapii ko jnji jgn bg tau org lain k...bnda ni rahsia tau...ko tau c minah dh mengandung ank c abu...dia bg tau aku pg tadi...ishhh ape lah manusia mcm tu"...see..walhal member dia c minah tu dh berharap jgn la member dia ni bukak rahsia dia..tapi nama pun manusia kan...bnda -ve mmg sdp di jaja...siap bertokok tambah lagi...huh mmg sggup berjam2 bercerita...


bila kita makin mngkat dewaasa...kita smakin matang apekah kita harus terus2an jadi tidak amanah....tidakk kannn...


bila kita bekerja harus mnjaga rahsia2 syrikat @ organisasi..klu tak mau ddk lock up...


semakin kita mngkat dewasa kita juga smakin lali dgn rahsia..smakin mls mnjaja cerita...


sbb bg aku..ini adalah perubahan diri...


jika sumbody menceritakan rhsia dia pda aku...harus aku indah tak endah sbb gusar hasutan syaitan kat hati ni....


tapi kita sering juga terikat dgn perjnjian duniwi...bila syarikat kluar kan agreement ..yg smua ini adalah maklumat rahsia syarikat...smua takut nak bukak mulut takut kna jail...


tapi bila rahsia mlibatkan maruah sesama manusia n perjnjian dgn pencipta..mcm tak amik pusing je kan...


oke la...im not a honest person but im try hard to become the honest....


Bye...





mimie1678  – (December 22, 2010 at 7:14 PM)  

salam kenal...
rahsia nie mmg susah nak simpan kan....hehe...

ai folo u...

thanks

Post a Comment