Please leave your URL, will be "terjah" ur page

Tag~~Siapakah & Apakah

Hye...

Tag ni dapat dari my sweet pink lady ,walaupun dia tak mention nama but dia menge"tag" semua yg sebaya dgnnya, maka saya adalah sebaya....jadi memenuhi syarat kan??????oke proceed....

[1] Siapakah diri anda di rumah?

dulu saya seorg anak dan juga seorg kak long...makanya semua keje rumah dan segala urusan adalah mnjadi tgjawab aku...
*
*
*
selepas itu 23 jan 2009, saya adalah seorg anak,kak long,menantu dan juga isteri..bertambah dua title...sangat tamak...
*
*
*
selepas mac 2009 saya pindah dari umah MIL saya try hard untuk berdikari dan saya menjadi isteri kepada my macho men en asben heheheh. sangat2 menguji oke..menyewa rumah..belanja dapo..smua taggung sndiri...bygkan pindah umah dgn sgala brg tak da...yg ada peti sejuk mak bgi...sofa abg jep bagi tu pun sbb dia nak pindah dr putrajaya ke melaka n nk buang krusi tu..kitaorg amik je...tv beli kat en mammoth...set bilik kami ada dua sbb kawen puye...dengan msa tu mngandung beberapa minggu...sgt ssh memula kan idup kan??sape blum rasa dia akan melaluinyer..so lps tu beli satu persatu barg..ingat jgn belajar berhutang..kumpul duit plahan2..tapiiiiii kalau bnda tu mahal kna la berhutang kan klau tak..tak membeli lak... pe melalut ni...
*
*
*
selepas 13 dec 2009 saya menjadi saya menjadi mummy kepada mr adam dan isteri kepada en asben...bertambah lagi oke...masuk keje 9pagi..tapi jam 730 dah kluar rumah sbb nak antar mr Adam..yg jaraknyer hampii 13km dri umah lpas tu rush p keje yg jarak dari tpt mR Adam 20++km...ptg kan amik Mr Adam lagi n balik umah..sampai umah msti arround kol 7lebih....12 jam kan.....lps tu bersilat kat dapur untuk mkn mlm....lps tu lipat baju...gosok baju...lps tu mndi segala...n rehat...u belum "aktiviti malam" hahhaah...sangat penat..TAPI sangat bahagia.....

*
*
*

DAN

*
*
*

title itu akan kekal smpai bila2..selagi Allah panjangkan jodoh dan umur aku....AMINNNNN



[2] Siapakah diri anda disamping rakan?

dulu zmn blajar di UUM...saya digelar budk IT dikalangan my b/fren..maklumla diorg smua bkn bdk IT yg pastinye...sgt suka suro ajar guna comp...hhaha..ingat bdk IT blajar psl komp ke...saya jugak budak SE(software eng)..diorg kate bdk pndai...tp hakikatnyer tak pong....klu tak baik aku dah kje ngan ATERA ke DELL ke SONY ke...tp tak kan???aku masih di comp yang serba indah ni....

*
*
*

di samping rakan saya adalah manager cabuk..sangat x sesuai oke...saya dipanggil "dayah, nurul @ kak nurul" apa2 jek asalkan tak "dayak utan & dayah karen"...sangat tak suka panggilan nama tu oke...dulu masa sekolah suka korg paggil aku nama tu kan...mentang la dayah tu sangat dekat ditukar ke dayak..oke pe asalkan bumiputera..heheh...yg paling tak le blah dayah karen...aku menci smpai skrg ada satu senior aku..mampus aku tak maaf kan ko hahah...knp dayah karen???sbb rambut aku mcm kna karen..tp skrg dh moden oke...rmbut aku dh oke...treatment la beb..


[3] 5 benda yang anda idamkan tetapi masih belum tercapai
1- kereta impian-->toyota caldina tapi nak beli pakai titik peluh sendiri..pasti puas...

2-rumah impian-->rumah berkeluasan 40x80 @ paling tak da pun 30x75..kalau tak dua tingkat..semi-D pun oke...yang ini pasti tapi tggu 2-3tahun lagi....tak pun tahun dpan...lokasi adalah rahsia..tggu....

3-kerja impian-->kerja nak kat company besar..kerja dlm bidang yang dipelajari...boleh pakai exec suit...klu skrg pakai mau org kg tak balik2 dri PJK aku...mau bonus mantap..mau gaji naik yg agresif..bila la agaknyer..tak pun mcm dlm citer sembilu kat TV2 dulu...mcm tu la impian keje nyer...sangat berangan....

4-berat badan & bentuk badan impian (dulu kini & selamanyer akan jadik impian hahhaha)-->mau 48kg dgn ketinggian skrg 158cm...kalau tak pun 50kg la..kira oke la huhu..tapiiiiii sgt menguji keimanan aku bila asyk mkn..makan dan makan lagi...en asben tolong jgn jadik penghancur diet saya oke....

5-hadiah impian--->utk en asben sila tunaikan....--->hye aku n en asben je yg tau...so RAHSIA oke...semua tu ada dlm kata2 sebelum mata terlelap kat atas katil tiap2 mlm....impian dan impian kami....



[4] Siapakah nama pasangan anda?

MOHD HUSSNI MD YUSOP...sorg gov servant...pangkat biasa2..keje kat hospital...kat dewan bedah...sape nak jumpa dia sila ke hospital oke..


[5] Ceritakan 5 perkara yang anda paling suka tentang pasangan anda
1-penyayang...10 tahun couple pung..wlu mcm2 dugaan..sya nak tggalkan dia pun..dia ttp ngan saya....tu la jodoh...n sangat penyayang kat mak bpk dia...jgn ko brani pertikai kan..mau kna halau rumah nnti huhu...aku suka laki yg hormat mak bpk dia...aku oke je....

2-suka massak...mmg mana la tak gemuk aku ni..tak da keje lain asyk mkn je

3-futsal extream...jgn ko kata tak le pegi je..mau perang oke...tak kira la badminton ke hape...-->dulu player state utk hockey..kdg2 suka..kdg2 bosan..kdg2 bgga..kdg2 dah la sayang awak tu dah tua.....

4-suka mengemas...bagus sbb sya relax...jaga mR adam jekk..sangat fussy bab kebersihan ni...botol susu mr Adam tiap2 ari kna masak...klu mampu agaknyer mau dia beli mesin strill

5-wangi...en asben sangat wangi,...i like....


[6] Bila tarikh anda couple

tarikh couple 5 May 2000, tarikh tunang 30 jun 2007, tarikh kawen 23 jan 2009, tarikh dapat Hussni Jr 13 Dec 2009...perfect aku bagi......


[7] Apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda?

ada ke????mestila..bila ada intruder dlm relationship...tp smua dh bahagia skrg ni...tak pe tu zmn knk2 tak cukup akal...klu berani ganggu la skrg...aku akn pastikan ko tak idup lagi esok huhuh
*
*
*
bergaduh..confirm akn mncederakan badan masing2...n aku suka turun dari kete time kat trafic lite...hhahaha gila oke aku ni....
*
*
*
klu ada berani sila la cuba...confirm ko kna maki dgn aku smpi menagis..kpd en asben sila dptkan PHD apabila anda bercita2 utk menipu saya hahhah...

[8] Lagu tema cinta anda?

ada ke???entah jek...asalkan ada lagu best je aku bagi kat dia....soh dia p dengar..lps tu kluar lagu baru aku bagi yg lain lak...mna la nak ingat kan...lama sgt kawan dowh....klu en asben ingat sila bagi tau...mklum la isteri anda telah mngalami transformasi slps bersalin......

[9] Apa perubahan yang ingin anda lihat dari pasangan anda?

en asben kmbali kurus n slim kat perut mcm dulu...jgn mare.....heheheh


[10] Tag rakan2 ada yang lain

kepada siapa2 saje yg blog walking, rakan blogger, rakan2 keje yag mmg tak da keje
terutama kak betty,faezah dan lain2 oke....

DAN....ini lah kami














ummimikadania  – (March 26, 2010 at 1:00 PM)  

keta impian ko = keta impian aku..bile la leh dpt???2nd pon xmpu hahaha....

nurul baharuddin  – (March 26, 2010 at 3:30 PM)  

hahah..kalau kje kat P*K mmg tak kan mmpu kak huhuhu

Post a Comment