Please leave your URL, will be "terjah" ur page

Penderaan Allahyarham Syafiah Humairah Sahari


Hye...

Begitu meruntun hati saya apabila masih wujud masyarakat jahiliyah di waktu kita menginjak ke dunia serba moden ini..apekah manusia seolah2 sudah tiada perasaan simpati, kasih walau seinci untuk tubuh2 kecil ini. apekah hati mereka sudah hitam dek kerana nafsu yg mengunjungi mereka, apekah setan yg bermaharajalela meguasai anak2 adam..aduhai aku tak tau mcm mna ati perut pendera ni sewaktu melihat ank ini meraung2 diminta sedikit belas..alangkan binatang pun tak snggup kita bunuh @ pukul iini kan kanak2...sedarlah...kalau la ada pendera tu dpn mata mau akuhentak dia mcm mana dia buat budak tu...

*
*

Yang lagi satu pelik kanak2 ini di dera di pdg bola, apekah sudah tak da rasa ksian mata2 lain yg memandang..atau serius berpegang pada "jgn jaga tepi kain org" lantak la rumah tgga org jangan masuk campur...uishhh smpai nak stgh mati korg le pndg jek?knp ko takut plak kna blasah ole c pndera..halo....ini negara ada undang2 oke..dia bole buat ape kat ko..setakat dia terajang ko...balai polis ada beb....tak kan ko tolong ramai2 si pndera mcm otromen le pukul belasah korang semua..korang semua pengecut n bacul oke...lebih takut kna blasah n rela plak tgok budak tu kna dera...aduhai...tak sedar rupanyer korang ni..yg c kecil itu minta dibelas...cuba pndg mata ank2 kecil yg tak berdosa ni...mkn pun diorg tak pndai lagi saggup plak korg pukul ek...Tuhan tu maha adil, aku doakan yg ko akn terima karma ni....

*
*

N satu lagi perempuan bangang yg bersekedudukan sampai mengandung..laki kat penjara..minta cerai laki tak nak lps...bole plak ko beranak ank luar nikah sampai 2 oke...termasuk yg dalam perut tu 4 bulan...apekah ko tak takut dosa ke weh...senak perut aku ni weh..muka mcm tembok n kulit babi tak tau mula...tau pulak minta bantuan Kebajikan Masyarakat..pe ko ingat kami ni suka la pernagai ko tu..cantik muka...ank rela plak dibiarkan dipulul ole bf pe jenis mak la dia ni...weh kucing pun tau jaga & syg ank dia..cuba ko try amik ank kucing waktu dia ngan mak dia..tak melecet tgn ko kna cekau...

*
*

Pendapat saya adalah kelemahan institusi kekeluargaan & pedoman idup manusia tu yg membuat pekara ni terjadi....sebelum membuat sesuatu pikir la yg hidup ni Tuhan bayar cash...tak da tunggu kat akhirat...ko rasa la 1 hari nnti...

*
*

Ni dia muka mak allahyarham...kalau dekat aku tunjal kepala dia...

Sumber: Utussan Malaysia...klik to go

Insaf la kak oiiii..dosa banyak tu...n aku bukan Tuhan nak tentukan dosa pahala ko..tp dah terang2 ko berzina....ank luar nikah tu sok nak hidup cam no..hidup utk terima caci maki masyrakat dek krana dosa ko...zalim betul ko ni..kerana nafsu ank no2 oke...pe kejadah nyer...

*
*

Hayati lagu ini..membuat aku teringat my Adam di rumah..Ya Allah Kau lindungi ank2 ku suami ku dari segala mcm bencana di dunia ini..Tempat kan segala kebahagian di dalam hidup mereka...

*
*

Lagu: Derita Penyayi: Okid

Buka mata dan lihatlah..
Insan kecil yang tak berdosa
Jadi mainan dan hinaan semua
Manusia tiada berpedoman...

Apakah salah mereka
Menjadi mangsa yang terbiar..
Dia disiksa tanpa rasa simpati
Hanya melihat darah merah mengalir ke bumi...

Chorus:
Sengsara kan terasa...
Di sepanjang hayatnya...
Tangisan tak bersuara
Insan yang sekecil tu... Merasa
Peritnya derita....
Ditanggung jua...

Mengapa dia disiksa
Hingga lesu tak bermaya
Haruskah kita menyaksikan
Penderitaan pada mereka

Apa nasib mereka jika ini masih terjadi
Kita sama sama membantu
Melindungi hidup mereka..

Mereka perlukan perhatian
Bukan penyiksaan yang diminta
Berikan kasih dan belaian mesramu
Moga diberi petunjuk dan hidayah yang sejati...




s b 1 8 9 1 1 9  – (March 2, 2010 at 12:39 PM)  

semoga mereka dpt balasan stimpal di dunia & akhirat...

Post a Comment