Please leave your URL, will be "terjah" ur page

Penanguhan konvokesyen UUM 2010 kali ke 23

Hye...

Huh macam aku plak yg konvo arini...maklum la ex UUM kan sure terasa bila konvo terakhir sidang pagi dan petang di tangguhkan...ini semua dek kerana banjir yang melanda kedah, perlis, n terengganu...kat kedah main road menghubungkan sintok dengan selatan iaitu plaza tol jitra iaini plaza tol terakhir di PLUS ditutup hingga changlun....hangpa imagine how kita ni smua nak sampai UUM kalau jalan utama ditutup...tetap ada jalan2 lain tapi sure gak banjir kan....
Kalau nak tau gak aku start menginap di Kolej Proton, lepas tu kena tendang p Muamalat sebab aku protes tak mo beli T shirt Tun Mahathir dtg...walhal Tshirt tu RM 5 je..saje je la kan hamik ko p dduk Muamalat...tapi msa 1st day aku melawat muamalat aku dpt rumet super celaka..kna ikut rule dia mana leh tahan aku p HEA jumpa member ayah aku minta tukar kolej..member ayah aku bagi aku ddk Kolej MAS...klu hangpa semua nak tau semua nama2 kolej2 kediaman kat UUM ni semua disponsor oleh syarikat2 korporat...mmg gah oke....
Klu ckp kolej Proton smua org kata la cafe budget kat sana... mana tak ikan bakar cencaru, sayur n sotong sambal baru rm3 termasuk air...tapi masa tu la klu skrg sure dh mahal kan.....Kat kolej ni gak terkenal dengan cucuk2 huh mmg sedap weh pedas menyegat....
Teringat Mac 2008 aku konvo kat dewan MAS atau nama penuh nyer Dewan Muazam Syah, disitu sumpah ikrar sebagai pelajar UUM pada Jun 2004 bermula dan di situ juga ia berakhir sebagai graduan
walaupun org selalu kata UUM ni tempat budak2 kena lelong..ada aku kesah biak p la..janji aku keje sekarang dan aku bangga jadi siswazah UUM...
Duduk di hutan sintok yang hanya lebey kurang 15min ke sempadan yang mana juga tau dalam UUM sendiri ada sempadan dengan Thailand hah bangga tak bangga la kan
Klu bab mkn ni mmg ala Thai yg memonopoli....tetiba teringat Mee Loh kat DKG 2 wawa sedap nye...rindu nyer kat UUM
Rindu suasana damai di dalam hutan belantara yang sure mmg bnyak oksigen fresh kat dlam tu...huhu...

Buat pengetahuan semua UUM merupakan Uni Executive, yg mana kitaorg wajib memakai pakaian formal bila ke kuliah...masa tu la plg sesuai nak cari BF smua dok pkai tie naik bus...bak kata adik aku klu bdk USM tgk bdk UUM turun bus sure cair mana tak smua nyer smart2 bergaya..kitorang boleh kna saman bila tidak memakai pakaian formal, bagi lelaki tidak berambut kemas mmg akan kna saman la oleh pak cik2 UK heheh....
weh aku rindu UUM...bole putar masa tak...semua tu tggal kenangan....
Kepada semua warga UUM kennagla dimana anda bermula.....
ILMU BUDI & BAKTI

Eza Faezah  – (November 2, 2010 at 2:54 PM)  

uwaaaaaaaaaa....... rindu uum jugakkkkk....

Anonymous –   – (November 24, 2010 at 10:07 AM)  

waaaa..rindu uum gaks..

Post a Comment